FAQ

Frequently Asked Questions

Het is goed om weten wat wél en wat niet in onze prijzen begrepen is. Hoe meer duidelijkheid, hoe minder vervelende situaties. En dus schenken wij klare wijn opdat u van een probleemloze reis zou kunnen genieten.

Het overzicht van ons programma staat in onze brochure of in de overzichtelijke tabellen op de website. In deze overzichtslijst zijn reisperiode, hotel en transportmiddel opgenomen. U vind er ook de basisprijs voor een volwassene-skiër. Op de hotelbladzijden staat een overzichtelijke prijstabel die rekening houdt met leeftijden (kinderkortingen).

Alle basisprijzen onder voorbehoud van toeslag wegens extra maatregelen covid-19.
De basisprijs voor onze busreizen omvat steeds:
* de busreis
* transfers ter plaatse (voor zover nodig)
* verblijf in 2-persoonskamer o.b.v. halfpension
* ontbijt (of lichte lunch) bij aankomst en (licht) avondmaal voor de terugreis
* skipas zoals aangegeven in de prijs- of overzichtstabellen
* Nederlandstalige reisleiding
* toeristenbelasting (afhankelijk van het gebied tussen 1,25€ en 4€ per persoon per nacht !)
* alle overige taksen en fooien.
De basisprijs voor onze specifieke autoreizen omvat steeds:
* verblijf in 2-persoonskamer o.b.v. halfpension
* skipas zoals aangegeven in de prijs- of overzichtstabellen
* Nederlandstalige reisleiding
* toeristenbelasting (afhankelijk van het gebied tussen 1,25€ en 4€ per persoon per nacht !)
* alle overige taksen en fooien.

Opgelet: Voor wie met eigen vervboer wil aansluiten bij een busreis gelden andere voorwaarden.
Hoewel onze basisprijs vrij volledig is, kan u bij boeking nog opteren voor volgende extra’s:
* Annuleringsverzekering
* Bijstandsverzekering personen
* Ski- en snowboardlessen
* Huur skimateriaal: bij boeking kan u aangeven of u via VOS Travel skimateriaal ter plaatse wil huren. Onze reisleider vergezelt u naar de lokale skihuur waar u als VOS Travel klant doorgaans ook nog een mooie korting krijgt. Afrekenen doet u ter plaatse!
De skipas is altijd in de basisprijs begrepen. We vermelden voor hoeveel dagen en in welk skigebied (sommige skigebieden hebben immers verschillende formules). Bij verlies moet u zelf een nieuwe skipas kopen. Opgelet: in de prijzen voor niet-skiërs is de skipas dus niet inbegrepen!
Skihuur is nooit inbegrepen in ons basisprijs. U kan zelf materiaal meebrengen uit België of ter plaaste huren. Bij busreizen vergezelt onze reisleider u naar de lokale skiverhuur waar u als VOS Travel klant doorgaans kan rekenen op een mooie korting. Afrekenen doet u zelf rechtsreeks met de skiverhuur bij het begin van de reis.

Binnenkort volgt hier een lijst van onze lokale skipartners.
Eerst en vooral dient u te weten dat wij als leeftijd, de leeftijd op verttrekdatum nemen.
En verder:
* Kinderkortingen verschillen van hotel tot hotel en daarom is een globale korting niet haalbaar. We vermelden bij ieder programma de basisprijs per leeftijdscategorie. In die basisprijs zit ook voor kinderen meteen de juiste skipasprijs. 
* Korting voor kinderen wordt alleen toegekend indien het kind of de kinderen de kamer delen met twee personen die de volle hotelprijs betalen.  Kinderen die geen kamer delen met 2 volbetalenden, moeten de volle hotelprijs betalen en genieten alleen van een korting op de skipas. Het "verlies aan kinderkorting" staat vermeld in de tabel als (bedrag tussen haakjes)*

ENKELE VOORBEELDEN:

Prijstabel-voorbeeld


Situatie 1: 2 volwassenen + 3 kinderen (11-10-7jaar)
* hotel heeft 5-persoonskamers: voor de drie kinderen is de kinderkorting van toepassing hetgeen resulteert in een basisprijs van 2 x 1050€ + 790€ + 790€ + 680€
* hotel heeft geen 5-persoonskamer => 1 x 2-pk + 1 x 3-pk | De drie kinderen krijgen een aparte kamer, de 2 oudste kinderen betalen de toeslag vermeld in de prijstabel (hou ouder, hoe lager de toeslag), derde kind geniet van de volledige kinderkorting
=> 2 x 1050€ + (790€+105€) + (790€+105€) + 680€

Situatie 2: Alleenstaande ouder met kind 11 jaar
De ouder betaalt de normale prijs (1050€), de zoon/dochter gaat mee voor 790€+105€

Situatie 3: Alleenstaande ouder met 2 kinderen (12-9jaar)
De ouder betaalt de normale prijs (1050€), de oudste zoon/dochter betaalt 790€ + 105€ en de jongste zoon/dochter 680€
 
Wie met eigen vervoer reist in plaats van met de bus, krijgt een korting van 75€ per reiziger.

Let wel: u wordt dan ’s ochtends verwacht in uw hotel voor het inbegrepen ontbijt. De laatste dag (meestal nog een skidag) kan u nog douchen in het hotel en rijdt u nà het inbegrepen avondeten naar huis.

Hou er ook rekening mee dat u ter plaatse NIET mee kan met onze eigen bus voor eventuele verplaatsingen naar de piste.

Voor onze formule “autoreizen” is er uiteraard geen korting voorzien voor eigen vervoer.
 
Wie een éénpersoonskamer wenst, betaalt een toeslag per nacht (prijzen zijn vermeld per hotel). Hou er rekening mee dat deze beperkt beschikbaar zijn en dus vrij snel uitverkocht raken.

Opgelet!
Wie als single reist met de bus, krijgt automatisch een zetel apart toegewezen.  Voor de vrijgebleven zit/slaapplaats wordt u een single-seat-toeslag aangerekend. Boekt u via onze webiste, dan krijgt u hierover nog een aparte mail toegestuurd alvorens wij uw boeking definitief maken.
Senioren-kortingen op de prijs van een skipas variëren van streek tot streek en zijn afhankelijk van de leeftijd. Indien deze van toepassing zijn, vind u een aparte prijskolom in onze prijstabellen.
In de meeste skigebieden heft de gemeente een toeristen-taks per persoons en per overnachting. Deze kan oplopen tot enkele Euro's per dag en per persoon. Bij de meeste andere reisorganisaties dient u deze aan het einde van de reis rechtstreeks met de hotelier te vereffenen. Om u deze zeer onprettige verrassing te besparen, hebben wij deze taks alvast verrekend in onze basisprijs!
Wie om eender welke reden één of meer dagen later in het hotel aankomt of vroeger vertrekt, heeft geen recht op terugbetaling van de niet bekomen diensten. Wie ter plaatse afhaakt bij onze skilessen of ski+ evenmin.
Bij VOS Travel kan u rekenen op 25€ vroegboekvoordeel per persoon. Deze korting is geldig op alle reizen uit het winterprogramma op voorwaarde dat u ONLINE boekt voor 15.09.2020.
VOS Travel voorziet een korting van 25€pp op alle skivakanties uit het programma 2020-2021.
Dit énkel bij ONLINE boekingen vòòr 15.09.2020
Er wordt altijd ’s nachts gereisd. U vertrekt dus uit België ’s avonds en vertrekt ook ’s avonds terug naar België. De reisdata in de tabellen zijn altijd de vertrek- en retourdag IN België. Op de meeste busreizen wordt er meteen de eerste dag geskiet (behalve tijdens de krokus- en pasen-reizen naar Italië en sommige krokusreizen naar Oostenrijk).
Voor elke reis geven wij aan met welk type bus de reis uitgevoerd wordt:

SB=slaapbus
Bij deze bus worden de zetels tijdens een korte stop onderweg omgebouwd naar een volledig horizontale slaappositie. Op onze reizen naar Oostenrijk bereikt u al slapend uw bestemming. Voor Italië is er doorgaans ook een korte ochtendstop waarbij de zetels terug in zitstand geplaatst worden. Enkel in geval van overmacht worden slaapbussen vervangen door andere autocars.

RC=Royal Class
De RC-bussen beschikken over comfortabele zetels met extra knieruimte. De “slaappositie” is vergelijkbaar met een “relax-zetel” (30°). Er wordt wel een korte sanitaire stop gehouden onderweg maar de bus wordt niet omgebouwd.

CC=Comfort Class
De CC-bussen zijn de klassieke bussen met comfortabele zetel en normale zetelafstand. Rugleuningen zijn licht verstelbaar. Er wordt wel een korte sanitaire stop gehouden onderweg maar de bus wordt niet omgebouwd.
Het antwoord is eenvoudig: neen!
Al onze bussen zijn rookvrij.

Nood aan een sigaret?
Dat kan enkel tijdens de geplande korte stop(s).
Opstapregeling shortski's
Sinds vorig seizoen werken wij volgens een vaste opstapregeling voor al onze shortski’s naar Zillertal/SkiWelt/Ski Amadé. U bent zeker van de gekozen opstapplaats en weet dus nog vóór u boekt hoe laat u op de gekozen opstapplaats verwacht wordt. Merk trouwens op dat wij u een pak later verwachten dan nogal wat van onze collega’s. Op die manier kan u langer werken en verliest u minder verlof. U stapt immers meteen op uw eigen bus. Die rijdt via de ophaalroute rechtstreeks door naar uw hotel waar het ontbijt op u wacht.


Deze opstapregeling is er één met *nooit vroeger-garantie"! Mocht blijken dat één of meerdere stops overbodig zijn, passen wij de uurregeling aan maar van één zaak mag u zeker zijn: u wordt nooit vroeger verwacht dan het uur in de tabel. Handig voor wie tot het laatste ogenblik wil doorwerken en meteen de bus op wil.
 

Opstapregeling andere reizen

Voor uw comfort kiezen wij bewust voor een beperkt aantal opstapplaatsen. U krijgt keuze tussen Roeselare, Oostkamp, Gent, Groot-Bijgaarden, Wommelgem of Lummen. Voor groepen van minimum 20 personen kunnen wij op aanvraag een extra opstapplaats inlassen. De definitieve opstapplaats wordt bepaald in functie van het aantal inschrijvingen per regio en wordt meegedeeld ca. anderhalve week voor vertrek.
Beperking van de bagage: maximum één stuk reisgoed (max. 20 kg) en één stuk handbagage per persoon, één paar ski’s of één snowboard. Om problemen met de douane te vermijden zal de buschauffeur extra bagage weigeren. Vermeld duidelijk uw naam, de opstapplaats en de bestemming op uw bagage en op al het materiaal. Tijdens de reis en op de plaatsen van vertrek en aankomst bent u zelf verantwoordelijk voor uw bagage. In geval van verlies, schade of diefstal is VOS Travel niet aansprakelijk.
Normaliter is uw kamer beschikbaar vanaf 16 u. In meerdere hotels is dat vroeger en dat komt door onze jarenlange samenwerking. Wij regelen altijd een veilige opbergplaats voor uw bagage.  De laatste dag van het verblijf tijdens onze busreizen worden de kamers ontruimd tegen uiterlijk 10 uur. 
Reizen met de autocar is veilig en aangenaam. Uw vakantie begint reeds bij het opstappen. Op al onze busreizen hanteren wij het principe "zonder overstappen naar uw eindbestemming". Het reisschema is vast maar kan uiteraard worden beïnvloed door pech, ongeval, files, weersomstandigheden. Diensten die als gevolg van deze uitzonderlijke omstandigheden niet werden verleend, geven geen recht op een vergoeding.

Belangrijk:
• algemeen rookverbod op de bus
• plaatsen worden voor de afreis vastgelegd
• in geval van overmacht worden slaapbussen vervangen door andere autocars
• tengevolge van de wettelijke rij- en rusttijden van onze chauffeurs, zijn ter plaatse meerdere transfers met een lokale bus mogelijk.
Indien u bij VOS Travel een autoreis boekt, boekt u een volledig afzonderlijk pakket. De dagen van aankomst en afreis in het hotel zijn de dagen/data vermeld in de prijstabellen en overzichtstabellen. 

Indien u met eigen vervoer reist in plaats van met de bus geniet u net als de busreizigers van een extra ontbijt bij aankomst en een extra avondmaal voor terugreis.  De dag van aankomst is de dag nà vertrek van de bus (busreis vertrekt vrijdag => u wordt in het hotel verwacht op zaterdagmorgen als de busreizigers aankomen). De dag van vertrek is de avond voor de einddag uit de prijstabel (busreis tot zaterdagochtend 26.12 - u vertrekt met eigen vervoer op vrijdagavond 25.12 na het avondmaal.

Opgelet: indien u een reis boekt met auto of eiegen vervoer dient ter plaatse zélf in te staan voor de transfer naar/van de piste.
Wie kiest voor onze autoreizen - reiscodes eindigend op EW - wordt verwacht in het hotel voor het avondmaal op de dag vermeld in de prijstabel.
ient u nog skimateriaal te huren, dan is het handig dit al te regelen in de namiddag. Zo verliest u geen tijd op uw eerste skidag de dag nadien (en kan u meteen mee met onze skigroepen).
De laatste dag is eveneens de dag vermeld in de prijstabel. Dit is geen skidag meer. Check-out en terugreis na het ontbijt.

Let op! Klanten die met eigen vervoer reizen, dienen ter plaatse zelf in te staan voor het vervoer van en naar de pistes. Vaak (maar niet altijd) kan dat (gedeeltelijk) met de lokale skibus.
Wie met eigen vervoer reist in plaats van met onze bus, wordt aan het hotel verwacht de ochtend van de tweede dag. Dan staat het ontbijt klaar en komen de busreizigers aan. De afreis begint de voorlaatste dag na het avondmaal als de busreizigers vertrekken. Wie een dag vroeger wil aankomen of een dag langer wil blijven, vermeldt dit duidelijk op het inschrijvingsformulier. Klanten die met eigen vervoer reizen, dienen ter plaatse zelf in te staan voor het vervoer van en naar de pistes.

Het verblijf
Normaliter is uw kamer beschikbaar vanaf 16 u. In meerdere hotels is dat vroeger en dat komt door onze jarenlange samenwerking. Wij regelen altijd een veilige opbergplaats voor uw bagage. De dag van aankomst op onze bus-weekreizen is meestal geen skidag. Wie wel wil skiën, draagt hiervoor zelf de kosten (de skipas van een week is meestal niet geldig op die eerste dag). De laatste dag van het verblijf - bij onze busreizen meestal wél een skidag - worden de kamers ontruimd tegen uiterlijk 10 uur. 
Het makkelijkst boekt u online.
U vult de boekingsaanvraag in met alle gevraagde gegevens en krijgt per kerende een bevestigingsmail. Een paar dagen later ontvangt u van ons de boekingsbevestiging met daarbij 3 facturen:
* Voorschot VOS Travel
* VLOM
* Saldo VOS Travel

U kan onze skireizen eveneens boeken bij uw lokale reisagent
 
Ja hoor, dat kan! Na ontvangst van de factuur kunt u gedurende maximum vier dagen wijzigingen aanbrengen in uw reisdossier. Deze wijziging is gratis.

Bekijk zeker aandachtig de toegestuurde documenten want elke wijziging nadien brengt 25€ dossierkosten met zich mee.
Ongeveer 8 dagen voor de afreis ontvangt u de laatste reisinformatie: uur en plaats van vertrek, adres van uw verblijf en andere nuttige info. 
OPGELET: Wie zijn factuur of het saldo niet heeft betaald, ontvangt geen reisbrief.
VOS Travel rekent u voor het skiprogramma géén boekingskosten aan. Meer nog: na ontvangst van je facturen kan je zelfs nog 4 dagen gratis wijzigen. Wie nadien nog e.e.a. wil wijzigen betaalt wel 25€ adinistratiekosten. 
1 Inschrijving en betaling van een reis

Een inschrijving gebeurt via het invullen van het reservatieformulier op de website of via e-mail of telefonische boeking. U bent ingeschreven na ondertekening en het betalen van het voorschot van € 175 per persoon. De voorschot- en saldofactuur worden opgestuurd ter bevestiging van de reservatie. Het feit dat de deelnemer het voorschot of het saldo niet betaalt, betekent geenszins dat het contract wordt opgeheven. Dit met alle annulatiekosten ten gevolge. Het saldo dient in alle gevallen uiterlijk 30 dagen voor het vertrek betaald te worden. Wie met zijn/haar handtekening nog andere deelnemers inschrijft, is aansprakelijk voor het nakomen van de verplichtingen van al die personen. Elke deelnemer dient te weten dat hij voor zijn eigen risico handelt..
 

2 Facturatie

VOS Travel lic. A5423 doet voor het sportief gedeelte van het winterprogramma een beroep op de vzw Vlaamse Omnisport. Die staat in voor de praktische begeleiding ter plaatse, de avond- en kinderanimatie, skilessen, hulp bij skiverhuur, skipassen, reisleiding. De facturatie wordt dan ook opgesplitst in:

Reis en verblijf: facturatie VOS Travel nv
Diensten Vlaamse Omnisport: facturatie Vlaamse Omnisport vzw

De prijs "pakket" vermeld in de brochure is de som van beide facturen.

Een wettelijke borgtocht van € 35.000 dekt onze beroepsverbintenissen onder de door het K.B. van 30 juni 1966, gewijzigd bij Besluit van de Vlaamse Regering van 2 april 1996 (B.S. 21 mei 1996), gestelde voorwaarden. Die borgtocht mag maar worden aangewend na verzending aan de schuldenaar bij ter post aangetekende brief van een aanmaning tot betaling en na verzending van een afschrift daarvan aan Toerisme Vlaanderen, Grasmarkt 61, 1000 Brussel. De verzending van de aanmaning en die van het afschrift moeten gebeuren binnen twaalf maanden na de uitvoering van de werkzaamheden die de schuld hebben doen ontstaan. Conform Art. 36 van de reiscontractenwet is VOS Travel nv door Europese Goederen en Reisbagageverzekeringsmaatschappij nv, NORTH GATE III, K. Albert II-laan 16, 1000 Brussel verzekerd om in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen tegenover de reiziger na te komen.

 
3 Reissom

De gepubliceerde prijzen gelden per persoon en zijn inclusief BTW. De in het contract overeengekomen prijs is vast en alle verplichte diensten zijn inbegrepen, onder voorbehoud van een kennelijke materiële vergissing. De prijzen zijn berekend op basis van de tarieven voor het verblijf en andere diensten in het buitenland die op 1 juli 2019 golden; daarnaast op de tarieven voor het vervoer die op 1 juli 2019 bekend waren. De in het contract overeengekomen prijs kan tot en met 21 kalenderdagen die aan de datum van het vertrek voorafgaan, naar boven of naar onder worden herzien, voor zover de herziening het gevolg is van een wijziging in:
1. de vervoerskosten met inbegrip van de brandstofkosten en/of
2. de voor bepaalde diensten verschuldigde heffingen en belastingen.

Indien de verhoging van de globale prijs meer dan 10% bedraagt, kan de deelnemer zijn contract zonder kosten opzeggen en heeft hij recht op terugbetaling van alle reeds betaalde voorschotten. Dergelijke annulering moet ons wel schriftelijk bereiken binnen de 8 dagen na ontvangst van ons bericht van prijsverhoging.
 

4  Wijzigingen op verzoek van de deelnemer

Iedere deelnemer heeft het recht kosteloos wijzigingen aan te brengen aan het dossier tot 4 kalenderdagen na ontvangst van de factuur. Een deelnemer kan zich voor de reis door een ander persoon laten vervangen, mits hij de door de vervanging veroorzaakte kosten vergoedt. Deze kosten bedragen minstens € 25. Bij andere wijzigingen op verzoek van de deelnemer, later dan 4 dagen na ontvangst factuur (datum van vertrek of bestemming, wijziging van programma, bv. aankomst een dag vroeger, enz.) wordt eveneens een onkostenvergoeding van minimum € 25 aangerekend.
 

5 Annulatie door de deelnemer

Indien een inschrijving ongedaan wordt gemaakt, wordt onafhankelijk van de annulatiedatum aangerekend:annulatie tot 8 weken voor afreis: 10% van de prijs
annulatie tot 4 weken voor afreis: 50% van de prijs
annulatie tot 24 uur voor afreis: 80% van de prijs
annulatie < dan 24 uur voor afreis: 100% van de prijsVOS Travel adviseert de reiziger om bij het boeken een annuleringsverzekering af te sluiten. Dit om bovengenoemde kosten te vermijden indien u de reis door onvoorzienbare omstandigheden moet annuleren. U kunt deze verzekering bij VOS Travel afsluiten, waardoor een snelle afhandeling gegarandeerd wordt. Belangrijk: iedere annulatie moet schriftelijk meegedeeld worden aan VOS Travel!


6 Annulatie/wijziging door VOS Travel

VOS Travel behoudt zich het recht voor een reis geheel of gedeeltelijk te annuleren indien zich voor of tijdens de reis buitengewone omstandigheden voordoen, d.w.z. omstandigheden die VOS Travel nv bij het verkopen van de reis niet kon kennen en die, waren ze hem bekend, de reis niet zouden laten doorgaan. VOS Travel nv kan tot 10 dagen voor afreis een reis annuleren wanneer het voor die reis gestelde minimum aantal deelnemers niet is bereikt. De deelnemer krijgt de volledige, reeds betaalde, inschrijvingssom terug. VOS Travel mag na de reisbevestiging een wijziging van het reisprogramma doorvoeren of een wijziging in de vervoer- of verblijfsaccommodatie aanbrengen, maar moet deze wijziging direct aan de reisdeelnemer meedelen. Bij ongeval, pech of andere buitengewone omstandigheden behoudt VOS Travel nv zich het recht voor de voorziene uurregeling van de geplande reis te wijzigen of de voortzetting ervan te verzekeren bij middel van een ander voertuig.
 

7 Laattijdige betaling

Indien het verschuldigde bedrag op zijn vervaldag niet is vereffend , loopt er van rechtswege en zonder dat er een aangetekende ingebrekestelling vereist is, vanaf de factuurdatum een nalatigheidsintrest van 7 % per maand. Elke begonnen maand zal als een volledige maand gerekend worden.

 
8 Vlaamse Omnisport vzw

Al wie deelneemt aan activiteiten ingericht door Vlaamse Omnisport vzw wordt verondersteld zich te schikken naar de richtlijnen van de begeleider(s). Elke deelnemer dient te weten dat hij voor zijn eigen risico handelt.
 

9 Documenten

De reiziger moet bij vertrek en tijdens de reis in het bezit zijn van de nodige documenten. Alle gevolgen bij het niet naleven van de plaatselijke onderrichtingen en de daaraan verbonden kosten zijn ten laste van de reiziger.
 

10 Klachtenregeling

Tijdens de reis. Klachten tijdens de uitvoering van het contract moet de reiziger zo spoedig mogelijk ter plaatse en schriftelijk melden, zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet hij zich - in deze volgorde - wenden tot de vertegenwoordiger van de reisbemiddelaar of rechtstreeks tot de reisbemiddelaar of tenslotte rechtstreeks tot de reisorganisator. 

Na de reis. Werd een klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost of kan de reiziger onmogelijk ter plaatse een klacht formuleren, dan moet hij uiterlijk één maand na het einde van de reisovereenkomst bij de reisbemiddelaar of anders bij de reisorganisator per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs een klacht indienen.
 

11  Geschillencommissie reizen

11.1 Er ontstaat een “geschil” wanneer een klacht niet in der minne kan worden opgelost of niet is opgelost binnen de vier maanden vanaf het einde van het reiscontract of vanaf de geplande vertrekdatum indien het reiscontract nooit werd uitgevoerd.
11.2 Elk geschil gerezen na het sluiten van een reiscontract, wordt uitsluitend behandeld door de Geschillencommissie Reizen vzw, dit met uitzondering van geschillen over lichamelijk letsel.
11.3 De behandeling en de uitspraak gebeuren overeenkomstig het geschillenreglement en de bepalingen van het gerechtelijk wetboek inzake arbitrage. De uitspraak is bindend voor de partijen, zonder mogelijkheid van beroep. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd zoals bepaald in het Geschillenreglement.
11.4 Het gebruik van deze algemene voorwaarden houdt de aanvaarding in van alle reglementen en beslissingen bepaald door de Geschillencommissie Reizen vzw, inzonderheid het Geschillenreglement.
11.5 Het adres van de Geschillencommissie Reizen vzw is: Vooruitgangstraat 50 1210 Brussel
U kan bij boeking opteren voor volgende mogelijkheden producten van Allianz Assistance
* enkel annuleringsverzekering
* enkel reis- en bijstandsverzekering
* annulatie en bijstandsverzekering
Een beknopte samenvatting lees je hier
De beknopte samenvatting voor uw reisbijstandsverzekering vind je hier.
De algemene polisvoorwaarden voor de reibijstandsverzekering vind je hier
De beknopte samenvatting voor uw reisbijstandsverzekering vind je hier.
De algemene polisvoorwaarden voor de reibijstandsverzekering vind je hier
De beknopte samenvatting voor uw annulatie- en bijstandsverzekering vind je hier.
De algemene polisvoorwaarden voor de annulatie- en bijstandsverzekering vind je hier
Alle skireizen hebben de "BOEK ZONDER RISICO - GRATIS CORONA ANNULATIE"-garantie. ! VOS Travel garandeert u voor héél winterseizoen 2020-2021 een kosteloze annulering in geval een door de overheid ingestelde veiligheidsmaatregel t.g.v. covid 19!
Los van enige verzekering garandeert VOS Travel u voor héél winterseizoen 2020-2021 een kosteloze annulering in geval een door de overheid ingestelde veiligheidsmaatregel t.g.v. covid 19!

Wordt u ziek (ook t.g.v. covid19) en kan u daardoor niet afreizen, dan dekt de annuletieverzekering die u via VOS Travel sloot de annulatiekosten. Bent u bang en wil u niet reizen t.g.v. coid-19, dan dekt deze verzzekering dit niet.
Wie ziek wordt op reis kan beroep doen op zijn reisbijstandsverzekering. Hebt u de reisbijstand via VOS Travel afgesloten, dan zal dit ook het geval zijn mocht u ziek worden t.g.v. het corona-virus. Dit steeds volgens de algemene polisvoorwaarden van uw polis.

Voor de algemene polisvoorwaarden kijk je even onder "FAQ verzekeringen"
 
Samen met onze autocarondernemers werken wij aan een plan om onze busreizen in zo veilig mogelijke omstandigheden te laten doorgaan. Hierbij stellen wij de veiligheid van onze reizigers, reisleider en chauffeurs centraal.

Zodra deze definitief goedgekeurd zijn, kan je ze hier lezen.
Wij zullen hier regelmatig extra FAQ's publiceren.